S lehkostí Itala
Od ledna 2015 působí na českém trhu dovozce italské značky GiottiLine, patřící do koncernu P.L.A. Otestovali jsme proto atraktivně vypadající polointegrovaný vůz postavený na podvozku Citroën.
Pokud vám jméno GiottiLine opravdu nic neříká, pak vězte, že na apeninském poloostrově nepůsobí dlouho a patří do skupiny P.L.A., která vyrábí další produkty pod jmény Plasy, YES Camper a Asso. Samotná výrobní hala je situována v italském Toskánsku. Produkce je postavena na cenově dostupných materiálech, které příliš neprodražují finální produkt, na zavedených dodavatelích výbavy (Truma, Thetford, Fiamma, Dometic, Electrolux atd.) a koneckonců i na samotném majiteli (Pierluigi Alinari) s velmi dlouhou zkušeností ve výrobě a distribuci obytných vozů. …
Značku GiottiLine zastupuje v České republice od loňského roku společnost Hyundai Centrum Praha, která v oblasti obytných vozů vystupuje pod obchodní značkou Car-Star. Její sídlo je v pražských Dolních Počernicích. K testu nám byl zapůjčen polointegrovaný model Therry 32, který nabízí na necelých sedmi metrech délky místo k bydlení až třem dospělým osobám nebo rodině s malými dětmi. Umožňuje to zadní rozměrná postel, kde se průměrně narostlá rodina s dětmi předškolního věku v pohodě vyspí. Zadní postel má rozměry 2x 200 x 85 cm s možností rozšíření pro přespání tří osob, přední rozkládací postel pak nabídne slušnou ložnou plochu 180 x 115 cm.
K vnitřní výbavě patří koupelna se záchodem standardní velikosti, stejně jako kuchyňka s vařičem a digestoří, ve které jsme popravdě trochu bojovali s prostorností desky a také s upadávajícími zámky skříněk. Trochu šikovnosti a křížový šroubovák dokázaly funkčnost těchto součástí dát do pořádku. Příznivá základní cena tohoto vozu se tak projevila zejména na poli použitých materiálů a celkového zpracování nástavby. Náklady na výrobu jsou zde osekány mnohdy i docela viditelně, naopak výhodou konstrukce obytné části modelu Therry 32 je její nízká hmotnost a tím daná větší doložnost. Výrobce udává poctivých 850 kilogramů, proto do velké garáže v zadní části (přístupná rozměrnými dveřmi) můžete bez obav naložit spousty věcí. Dvě jízdní kola je pak možné zavěsit na příplatkový zadní nosič. Za příplatek je také boční markýza značky Fiamma.
Ve výbavě testovaného automobilu nechyběla ani stolitrová nádrž na pitnou vodu, vyhřívaná odpadní nádrž o stejném objemu, topení Truma Combi C 4000, lednice (objem 100 litrů), vnitřní a vnější LED osvětlení, digitální kontrolní a ovládací panel, moskytiéry ve všech oknech a vstupních dveřích či LED monitor s DVD přehrávačem. Je ale třeba říci, že příplatkové položky vyšroubovaly cenu GiottiLine Therry 32 až k 1,4 milionu korun, což je odpovídající.
Tento obytný vůz využívá podvozek Citroën Jumper 35 Light a v něm zabudovaný motor 2,2 HDi o výkonu 130 koní, který je spřažen se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Ve standardní výbavě pak nalezneme i manuální klimatizaci, centrální zamykání, elektricky ovládaná zrcátka, dvojici airbagů a systémy ESP a ASR, tedy stabilizační a protiprokluzový přední poháněné nápravy. Jízdně byl Therry 32 příjemným překvapením, zvláště bez většího nákladu. Výkonný motor v kombinaci s poměrně nízkou pohotovostní hmotností (2,7 tuny) si neutrhne v provozu žádnou ostudu. Svou roli zde hraje také dobrá aerodynamika. Není tak problémem cestovat po dálnici předpisovou stotřicítkou a držet spotřebu kolem hodnoty 10 l/100 km. Co říci závěrem? GiottiLine Therry 32 není vůbec špatné auto. Když si odmyslím některé detaily uvnitř a kouknu do ceníku, dovedu si představit, že někomu opravdu dobře poslouží hezkých pár let.
Čtěte v časopisu Caravan 4/2015
text: Jaroslav Vavera | foto: Jiří Kaloč