Pro vaše aktivity

[ Adria Active 1,6 dCi / Vybraný článek z magazínu Caravan 2/2017 ]

Popularitu kompaktních vestaveb do dodávkových vozů reflektují všichni světoví producenti. Výjimkou není ani slovinská Adria, která do svého letošního výrobního programu zařadila model Active postavený ve spolupráci s Renaultem.

Stejně jako třeba Karmann Mobil (test modelu Colibri 539 na straně 30) vsadila i Adria na základ v podobě pětimetrového Renaultu Trafic, který pohání nepříliš objemný turbo diesel 1,6 dCi v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Samozřejmě kromě motoru s výkonem 125 koní lze mít za příplatek i silnější 145koňový, stejně jako si lze připlatit za delší rozvor 1,2 m. Z hlediska nabízené techniky tak existuje Adria Active ve čtyřech verzích s cenou začínající na částce 1 060 510 Kč bez DPH. …


Vestavbu od běžné dodávky Trafic rozeznáte i bez nápisů a polepů hlavně díky lehce zvýšenému profilu střechy, pod kterým se ukrývá dopředu výklopný střešní stan s lůžkem o rozměrech 190 x 116 cm. Jeho nízkou matraci podpírá rošt a stanové ležení je vybaveno trojicí bočních oken, v noci pak přijdou vhod LED svítilny. Po otevření širokých bočních dveří na pravé straně vozu zpřístupníte obytný prostor s posuvnou lavicí, ze které se několika jednoduchými úkony dá vytvořit další dvojlůžko o velikosti 200 x 121 cm. Dobře se tu vyspí i v chladném počasí dva dospělí. Naftové topení Webasto má v kabině dobrý účinek. Ráno si pak můžete udělat snídani na plynovém vařiči se dvěma hořáky (vzadu najdete pětikilovou plynovou láhev), vzít si potraviny z 36litrové lednice a vyndat buď malý, nebo dokonce zvětšený výklopný stůl (ten je za jízdy umístěn na zadní straně pojízdné lavice pro tři osoby).

Adria Active 1,6 dCi
Od běžného dodávkového vozu či osobního vanu rozeznáte vestavbu snadno díky zvýšené střeše, zásuvce a nalévacího otvoru na boku nebo zakrytým zadním bočním oknům.

Pokud nebudete mít možnost někde využít umývárnu či koupelnu v kempu, najdete po vyklopení zadních dveří v odkládacích prostorech malou sprchu, která využívá služeb ponorného čerpadla a dvacetilitrového objemu v nádrži na čistou vodu. Naopak odpadní voda z nerezového dřezu s výklopnou baterií odtéká do třicetilitrového tanku. V základní výbavě slovinské vestavby najdete kromě zmíněných prvků ještě otočná přední sedadla, zatemnění oken kabiny i zadního okna závěsem a obytné části roletami, ambientní LED osvětlení, osmdesátilitrovou palivovou nádrž, dojezdovou sadu na opravu pneumatik, dvojici airbagů, ABS+EBD a otevíratelná boční větrací okénka.

Adria Active 1,6 dCi
Přední sedadla jsou nastavitelná a otočná.

Jízda s Activem je zjednodušeně řečeno úplně stejná jako s Trafikem, jen musíte počítat s větší pohotovostní hmotností skoro 2,4 tuny. Takže je třeba dávat pozor na větší setrvačnost vozu v zatáčkách a také omezené spektrum použitelných otáček přeplňovaného vznětového motoru s objemem 1,6 litru. Samozřejmě s přibývajícím nákladem se tato omezení ještě prohloubí. Při klidné jízdě vás ale maloobjemový turbo diesel překvapí zátahem už téměř od volnoběžných otáček a jeho spotřeba se snadno udrží někde kolem 8,5 l/100 km. Pokud ale budete chtít jezdit ve svižném tempu, hodně naloženi nebo dokonce něco táhnout (nebržděný přívěs až 2 tuny), počítejte klidně i s dvojnásobkem.

Adria Active 1,6 dCi
Spodní dvoulůžko pohodlně stačí pro přespání dvou dospělých osob, k zatemnění ložnice slouží kombinace rolet a závěsů.

A jak je to s cenou slovinské novinky? Zapůjčený vůz byl maximálně vybavený model Active postavený na kratším rozvoru L1H1 1000 a za příplatek 61 600 Kč vybavený agregátem 145 koní. Další příplatkovou výbavou byla třeba módní metalíza s barevným paketem za nemalých 55 400 Kč, paket Luxe (manuální klimatizace, zadní parkovací senzory, kožený volant, tempomat, dešťový senzor) za 44 400 Kč, paket Look+ (zatmavená okna, přední mlhovky, sedmnáctipalcová litá kola, lakované nárazníky a prahy dveří, černá maska) za 40 304 Kč, paket Grand Voyager (navigační systém s mapovými podklady) za 11 176 Kč a ještě dalších pár drobností, jako je zvětšený stůl nebo systém Isofix pro uchycení dětských sedaček. Testovaný automobil byl vybaven i příplatkovým topením Webasto Air Top 2000 STC (29 260 Kč) a praktickými koberečky v kabině (1 540 Kč), takže to jeho základní cenu lehce nad milionem vyšroubovalo k částce přes 1,3 milionu korun.

Adria Active 1,6 dCi
Kuchyňský kout tvoří plynový vařič Thetford, dřez s pákovou baterií a lednice o objemu 36 litrů.

Určitě si řeknete, že za takovou sumu můžete mít plnohodnotný obytný vůz nebo dobře vybavenou vestavbu na Ducatu, kterou slovinská Adria také nabízí. Zákazník modelu Active smýšlí ale trochu jinak. Stejně jako u skoro dvojnásobně dražší Californie či Marco Pola chce používat tento vůz každý den. Tedy nemít žádná omezení ani při pohybu v centrech měst, vjezdu do podzemních garážích, přepravě své rodiny či dokonce podnikatelských aktivitách. Adria Active se dovede opravdu chovat přes týden jako rodinný vůz nebo dodávka na převoz zboží a o víkendu vás ubytuje a vytvoří zázemí pro vaše aktivity. 

Adria Active 1,6 dCi

Čtěte v časopisu Caravan 2/2017

text: Jaroslav Vavera | foto: autor

Caravan kategorie
Caravan magazín na Facebooku
Objednávka předplatného
Objednávka aktuálního čísla automobilového magazínu Caravan.
Ukázkové číslo magazínu Caravan ke stažení
Ukázkové číslo
ke stažení